vijesti www.metkovic.hr

Domovinski rat

Veterani IV. gardijske brigade u Vukovaru

Metković, 20.11.2019. - Udruga veterana IV. gardijske brigade Dubrovačko-neretvanske županije i ove godine organizirala je odlazak u Vukovar povodom obilježavanja 28. obljetnice žrtve Vukovara za slobodnu Hrvatsku. Interes za ovogodišnji odlazak u Vukovar bio je duplo veći od maksimalna 54 mjesta u autobusu koja su davno popunjena.

U subotu navečer po završetku nogometne utakmice Hrvatska-Slovačka krenuli smo prema Slavoniji a u Đakovo stižemo ujutro. Kafići nedjeljom otvaraju tek u osam sati pa će kava pričekati. Sudjelujemo u obilasku katedrale Sv. Petra i na svetoj misi. Nakon razgledanja katedrale i kave u središtu grada putovanje nastavljamo prema Vukovaru. Dočekuje nas oblačno vrijeme s laganim povjetarcem. Prva postaja nam je Memorijalno groblje gdje uz svaki od 938 bijelih mramornih križeva članovi udruga obitelji poginulih branitelja iz Vukovara pale svijeće i stavljaju ruže. Palimo svijeću kod spomen obilježja i nakon obilaska idemo prema Ovčari. Cijelim putem na mjestima pijeteta izmjenjuju se autobusi iz svih krajeva Hrvatske i inozemstva. Kod spomen obilježja na mjestu Masovne grobnice na Ovčari palimo svijeću uz molitvu. U povratku zastajemo na obilazak Spomen doma Ovčara ispred kojeg kod spomenika palimo svijeću. U povratku prema središtu Vukovara stajemo kod jednog od simbola grada vodotornja koji je u obnovi, nakon čega nastavljamo do crkve i samostana sv. Filipa i Jakova. Pored crkve na platou s pogledom na Dunav nedavno je povodom Dana neovisnosti postavljen popis vukovarskih žrtava iz Domovinskog rata. Na njemu su branitelji, civili, ubijeni u logorima, nestali. Vukovarske žrtve različitog imena, dobi i porijekla. Njih 2717 prvi put na jednom mjestu, riječ je o prvom cjelovitom popisu, a sastavili su ga vukovarski franjevci nakon četverogodišnjeg rada. Spuštamo se zatim do središta grada gdje imamo neko vrijeme slobodno za obilazak. Slijedi posjeta muzeju Mjesto sjećanja - Vukovarska bolnica 1991. i Spomen domu hrvatskih branitelja na Trpinjskoj cesti čime završavamo cjelodnevni obilazak Vukovara i odlazak do Bilja gdje sudjelujemo na večernjoj misi u crkvi Bezgrešnog začeća BDM za sve žrtve Vukovara. Tom prigodom djeca iz OŠ Bilje izvela su prigodni program a poslije mise ispred crkve su paljene svijeće. Dan završavamo uz druženje i zajedničku večeru koju su pripremili veterani 3.gardijske brigade. Domaćinima ostavljamo donaciju mandarina kao i župnom uredu u Bilju. Mandarine su nam donirali Frigo Bonsai, Filip do.o. i Fragaria kojima ovim putem zahvaljujemo.

U ponedjeljak, na 28. obljetnicu stradanja Vukovara odlazimo prema gradu. I dok nas je iz Baranje ispratila kiša ovdje je bilo oblačno bez padalina a poslije je izašlo i sunce. U grad se slijevaju kolone automobila, autobusa, biciklista i pješaka. U gradu susrećemo brojne suborce i naše sugrađane. U deset sati u dvorištu vukovarske bolnice počinje službeni program nakon kojeg polazi Kolona sjećanja koja se ove godine odvijala pod sloganom ''Vukovar - mjesto posebnog pijeteta'', od bolnice do Memorijalnog groblja. Razvijamo našu prepoznatljivu veliku hrvatsku zastavu s latinskim sloganom IN HOC SIGNO VINCES (U ovom znaku pobjeđuješ), koji se nalazi i na ratnom grbu IV. Gardijske brigade, te se uključujemo u kolonu koju predvode hrvatski branitelji i članovi obitelji ubijenih, zatočenih i nestalih branitelja Vukovara. Iza njih su pripadnici Hrvatske vojske s ratnim zastavama svih ratnih postrojbi iz Domovinskog rata te povijesne postrojbe iz svih krajeva Hrvatske. U koloni nam se priključuju i veterani III. gardijske brigade iz Osijeka. Brojni sudionici kolone željeli su s nama sudjelovati u nošenju hrvatske zastave što nas je ispunilo ponosom. Duž trase kojom se kretala ovogodišnja Kolona sjećanja upaljeno je oko 2000 svijeća u obliku vodotornja a na pojedinim mjestima domaći žitelji besplatno su nudili okrjepu s kavom, sokovima, čajem i kolačima.

Nakon sat i pol hodanja s povremenim zaustavljanjima stižemo na Memorijalno groblje gdje se slijevaju kolone ljudi. Nakon polaganja vijenaca državnih izaslanstava kod spomen obilježja, održana je sveta misa zadušnica koju je predvodio mons. Ratko Perić biskup mostarsko-duvanjski. Slijedi nam povratak pješice do grada nakon čega odlazimo u Memorijalni centar Domovinskoga rata smješten u prostorima bivše vojarne 204. Vukovarske brigade. Nakon ručka i razgledanja postava muzeja polazimo natrag. Prema procjenama ovogodišnja Kolona sjećanja jedna je od brojnijih u kojoj je sudjelovalo više desetaka tisuća ljudi iz cijele Hrvatske i inozemstva.