vijesti www.metkovic.hr

 Turizam

Razvoj turizma u ruralnim krajevima

Metković, 23.11.2017. - Metkovski Hotel Narona domaćin je trodnevnom seminaru Za razvoj ruralnih krajeva – Obrazovanje za turizam na seljačkim gospodarstvima i ruralni turizam, koji u organizaciji Turističke zajednica grada Metkovića i Hrvatske udruge za turizam i ruralni razvoj Klub članova Selo traje od 22. do 24. studenoga.

Seminar u sklopu Projekta Edukacija-ruralni turizam ponajprije je namijenjen potencijalnim i registriranim OPG-ovima, turističkim seljačkim gospodarstvima i poduzetnicima u ruralnim područjima i ruralnom turizmu te svima onima koji rade na području ruralnog turizma (jedinice područne i lokalne samouprave, turističke zajednice, LAG-ovi, komore, udruge, zadruge, tvrtke, savjetodavna služba i ostali zainteresirani).

Nakon uvodnih riječi predsjednice Udruge Klub članova Selo Dijane Katice i direktorice Turističkoga ureda TZ grada Metkovića Magdalene Medar Ujdur, sudionike seminara pozdravio je gradonačelnik Dalibor Milan te otvorio seminar.

Zanimljive podatke o modernome turistu dala je Dijana Katica. Rekla je da su moderni turisti treće generacije istraživači, da su zahtjevni, da znaju što žele i putuju zbog motiva, a ne samo zbog potrebe za putovanjem (turisti prve generacije) ili putovanja da se posjeti određeno mjesto (turisti druge generacije). Turist treće generacije ima želju snažno proživjeti svoj godišnji odmor i/ili putovanje, doživjeti iskustvo novih i različitih mjesta, imati individualnu personaliziranu uslugu i otkriti autentične stvari. Želi biti dio lokalne, specifične i teško ponovljive (replicirane) kulture. U prosjeku zarađuje 100 000 € godišnje, na duži godišnji odmor odlazi 1,4 puta godišnje, a na kraći 2,4 puta. Za svoj odmor na prvom mjestu bira posjet gradovima i gradićima te mjesta bogata kulturnom baštinom. Za smještaj odabire middle-class hotele i B&B smještaj (krevet i doručak) te smještaj sa šarmom.

Moderni turist treće generacije turističke informacije nalazi na internetskim stranicama, stranicama na kojima se objavljuju recenzije o putovanjima i člancima u novinama. Internet koristi 21 sat tjedno i još šest sati tjedno provodi na društvenim mrežama. Televiziju gleda 15 sati tjedno, čita časopise o umjetnosti te časopise posvećene prirodi itd.

Kada je riječ o smještaju, u globalne turističke trendove spadaju zeleni - eko smještaj, tematski orijentiran smještaj (smještaj s pričom), alternativni oblici ponude (eko-kampovi, smještaj u prirodi itd.), boutique hoteli, inteligentni smještaj s implementiranom naprednom tehnologijom (korištenje otiska prstiju kod prijave i odjave gostiju, ulaska u sobu, naručivanja usluga, plaćanje računa…).

Koliki je obim europskoga agroturizama danas govori 200.000 agroturističkih domaćinstava s 1,2 milijuna kreveta. Od toga 20% čini ponuda s pružanjem prehrane, a 80% čine ruralne kuće za odmor. Dnevna potrošnja po gostu je 45-80 €. Trećina potrošnje odnosi se na smještaj, a ostalo se troši na ostale usluge u domaćinstvu i okolici, tj. dodatne usluge. Tako se stvara tzv. multiplikativni efekt: 1 € turističke potrošnje kreira 2,2 € lokalnoj ruralnoj ekonomiji, a ekvivalent od četiri kreveta kreira jedno radno mjesto. U Europi agroturizam indirektno održava tri milijuna radnih mjesta, s procijenjenim prihodom od 12 milijardi € godišnje.

Metković i dolina Neretve već su se pomalo brendirali na turističkome planu, no očito je da imaju ogroman potencijal baš u ruralnom turizmu, pogotovo okolni brdski krajevi koji su mahom napušteni. Riječ je o ozbiljnome projektu gdje se ne bi trebalo nastupati parcijalno, a ovakvi su seminari svakako mjesto na kojima se mogu usvojiti najnovija znanja iz domene agroturizma.